Обсуждение:Вопросы к разработчикам 2009.05.05

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск

Спасибо всем за участие - в этом месяце мы собрали даже больше вопросов, чем в апреле. Будем ждать теперь ответа девов, которые должны быть опубликованы в начале июня. Список наших вопросов можно посмотреть внизу этой странички, , а публикацию на форуме разработчиков найти по этой ссылке - http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?start=90&topic_id=450304


Друзья, коллеги, пользователи и все-все-все! Теперь вы можете оставить свои вопросы команде разработчиков игры EverquestII и они будут переведены на английский язык и опубликованы на соответствующем форуме SOE. Пожалуйста, не забывайте, что вам необходимо зарегистрироваться или войти под своей учетной записью (логином), чтобы публиковать сообщения в вики! и оставлятйь свою подпись, чтобы можно было при необходимости связаться с автором для уточнений (поставьте четыре тильды после сообщения - ~~~~).

Краткие правила:

  • все флудим на форуме локализаторов, здесь оставляем только короткие вопросы по теме
  • мы прекращаем сбор вопросов в понедельник, 11 мая, в 8-00 по московскому времени
  • при большом количестве вопросов, оставляем за собой право отобрать только 15-20 самых интересных для публикации на форуме разработчиков
  • по возможности попробую помочь остальным в переводе, чтобы вы сами смогли напрямую запостить свой вопрос на английском
  • если вы первый раз редактируете вики, загляните в справку
  • если что-то не получается, свяжитесь со мной - координаты указаны здесь или оставьте сообщение тут
  • оставляйте свою подпись, чтобы можно было при необходимости связаться для уточнений (просто поставьте четыре тильды после сообщения. вот так - ~~~~)

Вопросы к разработчикам

Добавляю вопросы из апрельского пула, которые не были заданы или отвечены

  • Появится ли возможность удалять из списка "мертвые" коллекции, т.е. те, которые персонаж либо не в состоянии собрать, либо их сбор продолжать не планирует? Rusticus 00:48, 11 мая 2009 (MSD)
  • Появится ли возможность менять имя персонажа без участия администрации? Скажем, используя специальный итем или выполнив определённый квест? Rusticus 00:48, 11 мая 2009 (MSD)
  • Планируют ли разработчики организовать в среде клиента таблицу рекордов? Предположим команда /REC_BarrenSky возвращала бы список достижений сервера Barren Sky:
560 наград за коллекции получил Иванов (монах 80);
804 именных монстра убил Петров (паладин 80);
4298 заданий выполнил Сидоров (разбойник 80);
2522 редких ресурса собрал Морозов (фурия 24);
и пр.

Rusticus 17:41, 11 мая 2009 (MSD)


  • Будет ли создана Арена с правилами ПвП (сейчас на арене действуют правила ПвЕ)?
  • Будет ли введена иллюзорная форма арасаев или фей? И если будет, то когда?
  • Планируется ли дальнейшее увеличение количества предметов в 1 слоте? Например, для химии, ресурсов, изделий механики, тотемов и такого прочего, что по-прежнему по 5 вещей в слот. (дополнительно от Ми_Ша) угу, и тотемы бы тоже неплохо чтобы складывались.
  • Будут ли добавлены в игру украшения на талисманы?
  • Неплохо было бы, если бы можно размещать в доме маунтов, тех которые вызываются при помощи талисманов. Можно было бы похвастаться своей коллекцией перед другими игроками.
  • Возможно ли расширение взаимодействия с предметами мебели, наприме со стульями/скамьями etc. Было бы очень занятно попировать в тронном зале гильдхолла.

  • Будет ли возможна покупка бустеров в LON через другие платежные системы, такие как WebMoney?
  • Lionzi: Тестируются ли на тест серверах ПвП составляющая? последние изменения ЛУ51 превратило ПвП в сплошное мессиво не доставляющее удовольствие. Игроки собираются толпой в одном месте (На Харла Даре это пристань Лавасторма) и тупо фармять медальки, набивая себе фул ПвП комплект за несколько недель. Фактически получается такой сценарий: забегают в зону кидают пару АоЕшек и ныкаются где подале, предписание апается за 5-7 минут.

Новый ранг Владыка стал обыденным признаком того, что игрок тока и занимается зергом на пристани.


Q: Are there any plans to roll back and remove the “heirloom” tag from the Kunark faction recipes?

The recipes of the Kunark factions used to be quite an important addition to the game since the RoK expansion but with the recently added “heirloom” tag they turned out to be a common stuff available for all – any single toon having good enough relations with Riliss, Legion of Danak or Bathezid's Watch now can purchase the recipes for all the other alts from his account. Before the changes happened, the players had to spend days to get required factions but some of the recipes were definitely worth gaining them due to the extras from the finished items. Increasing the amount of status points for Kunark writs also worsened the situation and made the whole task too easy.

Probably not the most interesting thing to do, but krafting in Kunark was a necessity that many players spent a lot of time on and the trophy was good and fair price for the efforts. Those who didn’t need the recipes just didn’t bother themselves with the stuff. With the “heirloom” tag the treasured things at once became just common.

Personally I spent the last year in the game mainly devoting the time to the tradeskills development being much less interested in combat. But with the every new game expansion or update I saw the tradeskills system in EQII becoming more and more easy mode thing. IMHO there’s a high risk to follow the path of the Star Wars Galaxies by turning kraft into one-button arcade-like experience.


  • Планируется ли уменьшение рекаста и увеличение времени использования "открытых ран" в качестве альтернативы использования мифика?

Это единственная абилка, которой можно эффективно удерживать АОЕ классы

Неплохо было бы сделать все хилы берсерка в виде лечения в процентах от макс. hр

А также сделать полезным Vision of Madness! Ждать 20 минут повторного использования, чтобы восстановить (причем не мгновенно!) 40% hp? Тогда зачем Sk лайфтапмы и кровопускатели, восстанавливающие 100% мгновенно ? Klicknick 13:54, 12 мая 2009 (MSD)

Опоздал ?

вроде продлили сбор до семи вечера ? =) успею влезть ...

  • 1. не планируется ли Легенды Норрата (ЛоН) - перевести на русский язык ?
  • 2. Есть ли в ГХ т3 потайная комната ? и если нет - не планируется ли сделать что нить в этом духе в ГХ ?
  • 3. про алтари и богов:

новых богов в ТСО добавили. а старым богам в алтари не планируется добавить еще чудеса и благославления? и вообще неплохо бы расширить тему с богами.. например сделать "украшения от бога" на оружие или вещи, которые будут доступны только поклонникам бога. и соответсвенно украшалку получать у алтаря. и каждый бог допустим чтоб славился какой то своей украшалкой особенной - и не на все подряд а на какой то определенный предмет... хилам на баклер, бойцам на оружие, магам на наручи, разведам на лук.. --Батхар 16:50, 12 мая 2009 (MSD)

Полный список, опубликованный на сайте девов

перевод вопросов майского пула

Items/gear:

  • Now there's a way to buy items from x4 raid zones simply by joining the group after the bargain announced in the game chat and "winning" the desired loot. Is it the trade that developers consider appropriate to allow non-raiders be equipped on the same level as the hardcore players or it's something that you are going to limit or get rid of?
  • Why TSO instances loot doesn't have critical mitigation modifiers?
  • Do you plan to increase max number of items in one stack? Would be great to keep more that 5 pieces of the equal items or to be able to stack those that are non-stackable now (totems for example).
  • Do you have any plans to allow adding adornments to charms?
  • What about making some race\class specific spells available as potions\totems – wiz’ evac, druid portals, tracking etc...
  • Are there plans to introduce smart loot mechanics for TSO set items (like it works with the Veeshan patterns)?

Home design

  • Can we get more ways to interact with the household equipment (sit on chairs by a table for example)? Assembling King Arthur's round table meetings in GH - cool stuff :)
  • What do you think about making the mount-calling equipment (like whistles, drums, scrolls etc.) be placeble at home and making the animals (or carpets) pop up once the unequipped items used inside. I bet some guys will love the idea of designing stables in their GH or making exhibition halls to show off their herds of battle wargs or bears - or maybe even teaching lava rhinos to play piano or to swim in a fish tank.

Quest journal

  • Can we get rid of the "dead" collections - those which a toon cannot complete or just doesn't want to?

Class specific spells\abilities

  • Do you plan to reduce recasting time and increase duration of berserker’s Open Wounds? Any plans to make berserker’s heals %% based rather that of fixed amount? Do you think the 20 min recast time of Vision of Madness makes it very useful especially if the max hp restoration is only 40%?
  • Shell furies ever have a chance to control their summoned Ball of Lightning? Now it's kind of a tricky thing to make the pet follow the necessary direction, more often it roams away from the danger :)
  • Do you consider changing the way players can use their swarm pets - they are completely useless against encounters using several consequent AOE spells. Unlike other DOTs this type of pets dies instantly from area effects not helping much its master. Another problem is that swarm pets don't get bonuses from the better armor effects unlike other offensive spells.

Quests\storyline\events

  • The last two expansions were not bringing too much to the main storyline thru quests. RoK tasks just led players from one to another epic zone and helped them to get epic weapon. The Shadow Odyssey story was too short and not very entertaining. Heritage quests added more fun but still it's far from such timelines as "Peacock Club" or "Qeynos Claymore". The question is if we can expect to see some really intriguing and interesting signature quests that will tell a story like a book and not designed to obtain the reward after 2 hours of running thru different zones.
  • Can't find much information on the hallmark type of the quests. What were they introduced for, are they used now and what's the difference between them and 'normal' quests?
  • Dev's gave us already many hints about the next expansion - level cap increase, new race, new zone... What about the gods? Was any of the old ones planning to return to Norrath? And more technical question - are there plans to add\change deity miracles and blessings?

PvP

  • How do developers test the PvP changes? While PvE fans can play on the test servers and say their word about new features, seems that PvP community is not granted such an opportunity and as the result some of the recent changes (LU51) are raising a lot of negative feedback. Do you plan to change the LU51 fame and writs mechanic in the future or it stays as it is for a while?
  • Do you plan to redesign the effects of the TSO PvP sets? At the moment they're just a simplified version of the PvE sets with lots of useless bonuses (well, not useful for PvP). EoF PvP sets were quite a good example of what could be expected.
  • What do you think about creating an Arena with PvP set of rules (now the PvE set is used)?
  • Do you plan to add PvP jewelry for the TSO PvP tokens?

Misc.

  • What do you think about letting players to change their toons' names by completing a specific quest or using a special item?
  • Can we expect new class\race fun spells - pets, illusions, fireworks etc.? Any of those from TSO\RoK loot?
  • When can we try on a Fae or an Arasai illusory image? Seems those two were left aside as we have available most of the other race illusions.
  • Do you plan to repair any of the broken Ulteran spires or maybe some smart adventurers could "all of a sudden" discover some new ones? Of course there should be a hard and dangerous way to find a key to make them work for a toon :)
  • Q: Are there any plans to roll back and remove the “heirloom” tag from the Kunark faction recipes? While many players enjoy the opportunity to give the rare recipes to their alts, some others feel it like a crash of their dreams to earn a fortune and all their efforts and time previously spent to raise faction for alts went in vain. And for the bigger picture as we've seen the EQ2 crafting system getting easier and more arcade-style over time, what's the future of this part of the game? Any ideas to change it or to leave it as it is for a couple of years?

Russian-only

  • Is there a way to introduce in-game leaderboars for the Russian (and maybe other) servers or it's not technically possible? Having no such a feature is kind of a drawback for the community.
На этой странице ещё нет веток обсуждений.